Peder Perssons minnesfond

Alla föreningar behöver en eldsjäl. Funäsdalens IF har haft turen att ha en av de starkaste, mest drivna, den som spridit en massa glädje och mojs. Vår Peder Persson ville ha en minnesfond i föreningen för att den betytt mycket för honom.

I över 30 år har Peder varit verksam i området som entreprenör, eldsjäl och en ideell kraft som alltid kämpat för helheten, gemenskapen, att det ska vara roligt, alla ska må bra och att våra gäster ska få upplevelser de sällan glömmer. Hans kreativitet har bidragit till många fina upplevelser, aktiviteter, utvecklingsprojekt och arrangemang i området, hans ödmjukhet och utstrålning har skapat ett enormt nätverk av vänner, kollegor och partners.

Peder har betytt enormt mycket för området och föreningslivet i Funäsfjällen, vi är alla evigt tacksamma och han är ett föredöme och en ledstjärna i vårt framtida arv. Vår egen Mojs Peder!

Skänk ett bidrag till Peder Perssons Minnesfond och
stöd barn/ungdomsverksamheten i Funäsdalens IF skidor
Bgnr 5159-4877

SWISH 123 269 87 44

Utländska inbetalningar:
SE68 8000 0814 7196 4510 6163
Bic SWEDSESS

Kontakta kansliet när ni vill skänka en gåva, så att vi kan skicka det vidare till pastorsexpeditionen eller berörd familj/person. Mail funasdalens.if@telia.com eller ring
076-8074199.  Pastorsexpeditionen i Funäsdalen tar även emot för Peders minnesfond. 010-470 01 30

Tidigare stipendiater

2017 - Lilian och Janne Holmlund

2018 - Jon Wagenius, Jon Söderén, Jonas Wilhelmson, Micke Dabrowski

2019 -  Håkan Persson

2020 - Stipendium delades ut till minne av Molly Myrestaf som vid ung ålder lämnade släkt och vänner i stor sorg och saknad i cancer. En fond skapades av en nära vän och fick namnet "Länge Leve Molly". Där olika projekt skapas för att bidra till fortsatt cancerforskning och stöd till unga som drabbats av cancer.

2022 - Jocke Lagercrantz

2023 - Torbjörn Lennartsson